یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

روح كارآفريني را زنده نگهداريد؟

گاهي اوقات كسب و كار شما به خوبي پيش مي‌رود و اوضاع بر وفق مراد است. تمامي بدهي‌هاي خود را پرداخته‌ايد، جريانات مالي و پولي به خوبي پيش رفته است.


گاهي اوقات كسب و كار شما به خوبي پيش مي‌رود و اوضاع بر وفق مراد است. تمامي بدهي‌هاي خود را پرداخته‌ايد، جريانات مالي و پولي به خوبي پيش رفته است. حتي اينقدر فرصت داريد كه يك بعد از ظهر كار را تعطيل كنيد و به زمين گلف برويد؟ اما يك جاي كار مي‌لنگد. متوجه مي‌شويد كه كارمندان شما مثل ابتداي كار علاقه‌مند و با انگيزه نيستند.
با شور و اشتياق كار نمي‌كنند. به نظر مي‌رسد كه از سر وظيفه كار مي‌كنند. در واقع فقط «كار» مي‌كنند و آنقدرها هم به كار علاقه نشان نمي‌دهند.
واضح است كه مديريت شركتي كه جايگاه خود را پيدا كرده است به اندازه راه‌اندازي آن هيجان‌انگيز نيست. اين مسئله به خصوص در مورد كارآفرينان واقعي صدق مي‌كند. كم كم به اين نكته پي مي‌بريد كه اگر بخواهيد شركت و كسب و كار شما رشدي مستمر داشته باشد، بايد به كارمندانتان دوباره انرژي بدهيد و «روحيه كارآفريني» را دوباره زنده كنيد.
در زير چند توصيه و راهنمايي براي احياي اين روحيه آورده شده است :
به ايده‌هاي كارمندان توجه كنيد
در ابتدا شما براي شروع اين كسب و كار ايده‌هاي بزرگي در سر داشتيد. و هر كاري مي‌كرديد تا اين ايده‌ها محقق شوند. اين كار هيجان‌انگيز بود. در ضمن خسته‌كننده نيز بود و گاهي اوقات احساس مي‌كرديد كه فرسوده شده‌ايد. شما براي حل مشكلاتتان راه‌هاي گوناگوني را امتحان كرديد و ابزار گوناگوني را به خدمت گرفتيد. كارمندان وفادار شما به پيشبرد كار كمك مي‌كردند و بخش مهمي از اين سيستم بودند. در اصل اين روحيه كارآفريني در تمام شركت در جريان بود. توجه به گفته‌ها و ايده‌هاي كارمندان حتي پس از اين كه شركت تثبيت شد، يكي از عوامل مهم رشد يك كسب و كار است. كسب و كارهاي موفق اين روحيه را زنده نگه مي‌دارند. اين محرك،‌ انگيزه‌اي است كه كارمندان را به جلو مي‌راند، آنها را به كارآفريني تشويق مي‌كند و مي‌تواند يك شركت را برتر از موسسات ديگر قرار دهد. در اين دنياي رقابتي كه سريع رشد مي‌كند،‌ شما و كارمندانتان بايد به دنبال ايده‌هاي جديد باشيد وگرنه كسب و كارتان شكست خواهد خورد. مثلاً شركت Compast Technologies معروف است كه فضاي كاري زنده و پويا دارد. به خاطر آن است كه مديرعامل اين شركت فضايي فراهم كرده كه روحيه خلاقيت و ابتكار در آن جريان دارد. كارمندان پيوسته به دنبال كشف راه‌حل‌هايي مبتكرانه هستند كه براي حل مشكلات مشتريان مناسب باشند. به گفته اين مديرعامل شركتي كه مرتباً از اين رويه پيروي كند، هرگز از آن دست بر نخواهد داشت. خلق نوآوري‌هاي جديد و ترويج يك فرهنگ پويا و مبتكرانه بسيار مهم است. هر كارفرما بايد به وضعيت بازار توجه كند و به كارمندان فرصت دهد تا با روند بازار همراهي كنند و در كنار آن پيشرفت كنند.
از كارمنداني كه ريسك مي‌كنند، تقدير كنيد
كارمندان مي‌خواهند به آنها اهميت داده شوند، بدون ترس از توبيخ شدن ايده‌هاي خود را مطرح كنند و بدانند كه مي‌توانند در آينده روي پروژه‌هاي مهمي كه شركت شروع مي‌كند، كار كنند. براي زنده نگه داشتن روح كارآفريني، به كارمنداني كه ريسك مي‌كنند توجه كنيد. اين شماييد كه بايد از نوآوري تقدير كنيد و شور و اشتياق را در ميان كارمندان ترويج كنيد.
در اصل شهرت و اعتبار يك شركت به عملكرد افراد و مديران بستگي دارد. افزايش حقوق، امتيازهايي چون سفرهاي تفريحي و تقديرهايي كه در مواقع خاص چون كريسمس از كارمندان ممتاز مي‌شود، آنهايي كه خطر مي‌كنند را تشويق مي‌كنند كه خلاقيت بيشتري به خرج دهند.
ساختار شركت را بازنگري كنيد
ممكن است روحيه كارآفريني كارمندان را به دليل تغييرات ساختار شركت تضعيف شده باشد. نحوه عملكرد موسسه شما از زمان تاسيس تا به حال چقدر تغيير كرده است؟ آيا شما مي‌توانيد سريع تصميم بگيريد يا دور و برتان اينقدر شلوغ است كه گيج شده‌ايد؟ براي بررسي روحيه كارآفريني،‌ ساختار شركت را بازبيني كنيد. بايد بر اهدافي كه ارزش شركت شما را بالا مي‌برند،‌ تمركز كنيد. دقت كنيد كه كداميك از كارمندان براي نيل به اهداف شركت بيشتر تلاش مي‌كند. البته به ياد داشته باشيد كه كه اين كار يك فعاليت دوطرفه است. به عبارتي كارمندان نيز بايد براي ارتقاي دانش خود تلاش كنند و مستمراً‌ مهارت‌هايي كه براي پيشبرد اهدافشان لازم است را فرا گيرند. البته استخدام كارمندان با كفايت و مسئوليت‌پذير و اخراج آنهايي كه نمي‌توانند با جريان كاري همراهي كنند، مشكل است. يك پرسنل مسئول و موثر در تسريع تغييرات، بكارگيري ايده‌هاي جديد و نيل به يك سطح رقابتي قابل قبول، عنصر مهمي‌ است. اگر كارمندان دريابند كه براي امنيت شغلي بايد كارشان را به نحو احسن انجام دهند، رشد موسسات و شركت‌ها تسريع خواهد شد.

 

منبع: خبرنو

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد