چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)

چطوری باید محکم حرف بزنیم؟

همه ما انسان ها نیاز و علاقه شدیدی به تحت تاثیر قرار دادن دیگران داریم ، تا از این طریق بتوانیم ارزشمندی خود را به بالاترین حد برسانیم و احساس شگفت انگیزی را تجربه کنیم . یکی از راه های این تاثیر گذاری، فن بیان قوی و محکم حرف زدن است . به همین علت ما در مقاله چگونه محکم حرف بزنیم، به طور کامل و دقیق ، نکات و تکنیک های شگفت انگیزی را در برایتان توضیح داده ایم تا بتوانید در کوتاه ترین زمان به بهترین نتایج دست پیدا کنید . پس اگر به دنبال قدرت کلامتان هستید ، مقاله چگونه محکم حرف بزنیم را با تمام دقت و تمرکز خود بخوانید .

1. تسلط کامل بر محتوا

برای این که بدانید چگونه محکم حرف بزنیم، باید دقت کنید که ما انسان ها هر چه قدر هم که مطالب جالب ، مهم و کاربردی داشته باشیم ، اگر نتوانیم آن را به درستی ‌و با تسلط کامل بیان کنیم هیچ فایده ایی ندارد .

چون دلیل اصلی ما برای صحبت کردن ، مفهومی است که میخواهیم به مخاطب خود منتقل کنیم .

به همین علت اگر ما در مورد موضوعی آگاهی و اطلاعات کافی نداشته باشیم و آن را به طور کامل درک نکرده باشیم چگونه میتوانیم انتظار داشته باشیم که فرد مقابل ما حس محکم بودن و قدرتمندی را از ما دریافت کند.

پس اگر قصد دارید که محکم صحبت کنید ، اول باید این استحکام و قدرت را در ذهن و ناخودآگاه خود ایجاد کنید. همان طور که انیشتین دانشمند و فیزیکدان معروف میگوید : فکر کردن از دشوارترین کارهاست.

 ولی یادتان باشد که این حرف جلوی کار شما را نگیرد ، چون هر چقدر که بیشتر در مورد موضوعاتی که میخواهید بیان کنید فکر کنید ، بیشتر و بهتر میتوانید با قدرت و اطمینان تمام آن را برای دیگران بازگو کنید .

و حتی جذابیت خود و کلامتان را چندین و چند برابر کنید.

پس تا می‌توانید در مورد صحبت های خود فکر کنید و آنها را با خود یا نزدیکان تمرین کنید تا کاملا بر آنها مسلط شوید .

2. تنفس صحیح و اصولی

تا به حال به افراد قدرتمند دقت کرده اید ؟

تا به حال دیده اید که در هنگام صحبت کردن نفس نفس بزنند یا نفس کم بیاورند ؟

خیر ، هیچ یک از ما این تجربه را نداشته ایم .

چون افراد قوی ، که محکم و با قدرت صحبت میکنند میدانند که تنفس عامل بسیار مهمی در روان صحبت کردن آنها است .

چون تاثیر بسیار شگرفی در چگونگی صحبت کردن شما میگذارد .

ضعف در نفس کشیدن و یا تنفس غلط و نادرست در حال صحبت کردن موجب می شود که شما هوای کافی برای به کار انداختن تارهای صوتی خود نداشته باشید.

و همین امر موجب ضعیف شدن صدای شما می شود که تصویر بسیار ناخوشایندی را در نظر مخاطب ایجاد می کند.

پس تنفس دیافراگمی را هرگز فراموش نکنید ، قبل از خواب و بعد از بیدار شدن حتما به مدت ۷ ثانیه هوا را به آرامی از طریق بینی به درون شش ها بفرستید ، سپس  ۷ثانیه آن را نگه دارید ، و در آخر با ۷ ثانیه آن را از طریق دهان خارج کنید ، ولی دقت کنید حتما در هنگام تنفس شانه ها و سینه به سمت بالا بیاید و به تدریج زمان این نفس گیری را افزایش دهید.

3. صداسازی

به نکته به دقت توجه کنید ، که اولین عضوی که به وسیله آن میتوانیم با دنیای اطرافمان ارتباط برقرار کنیم صدای ما است .

از این رو داشتن یک صدای جذاب و زیبا مهم ترین اصل در قدرتمند و محکم به نظر رسیدن است ، البته لازم نیست برای این کار به صورت ذاتی صدایی مانند گویندگان داشته باشید ، بلکه میتوانید با تمرینات به خصوصی ، قدرت صوت و آوای خود را به بالاترین حد ممکن برسانید.

به همین دلیل ما در این قسمت مقاله چگونه محکم حرف بزنیم چند تمرین شگفت انگیز را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید در این ویژگی بدرخشید .

.تمرین خودکار : این تکنیک به این صورت است که ، یک خودکار یا انگشت خود را میان دندان های جلویی قرار میدهید ، سپس شروع به صحبت کردن کنید ، این روش به شما کمک میکند تا قدرت کلامتان بسیار افزایش پیدا کند.

.تمرین بلند خوانی ، این تکنیک به این صورت است که شما یک صفحه از یک کتاب را باز میکنید ، سپس با صدایی بلند ، نزدیک به فریاد زدن شروع به خواندن کنید.

این روش چنان قدرتی به شما میدهد که نادیده گرفتن شما کاری بسیار دشوار میشود. مقاله تکنیک های صداسازی، درباره این موضوع بیشتر صحبت کرده که توصیه میکنم حتماً آن را هم مطالعه کنید.

4. شمرده و رسا صحبت کنید تا یاد بگیرید چگونه محکم حرف بزنیم؟

تند تند و جویده صحبت کردن عادت زشت و ناپسندی است که باعث میشود هیچ یک از مخاطبان ما متوجه کلام و منظور ما نشوند .

و البته یک فرد محکم و قدرتمند هیچ گاه این اشتباه هولناک را انجام نمی‌دهد .

چون میداند که یک بیان قدرتمند نیاز به ادای حروف و کلمات صحیح ، واضح و رسا دارد ، به طوری که تمام کلمات و جملاتشان به گوش همه برسد ، و تمامی حروف به درستی شنیده میشوند .

طبق تحقیقات فراوان روانشناسان متوجه شده اند که سرعت مناسب و اصولی برای صحبت کردن ۱۲۰ تا ۱۶۰ کلمه در دقیقه است .

پس اگر پایین تر یا بالاتر از این مقدار حرف میزنید بدانید که بدانید که تا بیان محکم فاصله دارید.

5. زبان بدن خوبی داشته باشید

هنگامی که برای اولین بار با فردی روبه رو میشویم ، او به سرعت در مدت زمان ۳۰ ثانیه در مورد ما قضاوت میکند و تصمیم میگیرد که ما انسان قدرتمندی هستیم یا نه؟پس دانستن حالات و حرکاتی که موجب میشود تا فردی با اعتماد به نفس و محکم به نظر بیاییم بسیار مهم و حیاتی است .

چون تحقیقات نشان داده است که فقط ۱۰ درصد اثرگذاری یک فرد با کلام و محتوای بیان او اتفاق میافتد و لحن و صدا ۳۸ درصد و در آخر ، ۵۵ درصد پیام ما از طریق زبان بدن انتقال پیدا میکند. از این رو میتوانید در هنگام دست دادن ، محکم و با قدرت این کار را انجام دهید . در هنگام نشستن و ایستادن کاملا صاف و محکم قدم بردارید و حرکت کنید. حال که متوجه این موضوع شدید. توجه کنید که در استفاده از این مهارت مرتکب اشتباه نشوید. چون باعث میشود منظور شما را برعکس انتقال دهد. 

در ۸۰ درصد صحبت ، باید به چشمان طرف مقابل نگاه کنید ، تا او متوجه شود برای شما کاملا مهم و ارزشمند است.حتما در هنگام صحبت با گوش دادن به کلام طرف مقابل یک لبخند ملیح که ، نشانه علاقه شما به موضوع و شخصیت اوست ، داشته باشید .

به صورت فعال گوش دهید . یعنی با تکان سر حرف او را تایید کنید و حتی می‌توانید سوال هایی در مورد موضوع صحبت او بپرسید ، که نشان دهید با دقت تمام در حال گوش دادن هستید. پیشنهاد میکنم اگر میخواهید در این رابطه بیشتر بدانید، 

6. کلمات قدرتمند

تا زمانی که خودتان قدرت و استحکام کلامتان را باور نکرده باشید ، اتفاقی در دنیای بیرون رخ نمی‌دهد و یاد نمیگیرید که چگونه محکم حرف بزنیم؟

چون ما انسان ها کاملا با کلاممان است که بر زندگی خود و دیگران تاثیر میگذاریم.

یکی دیگر از تکنیک های بینظیری که به صورت کاملا ناخودآگاه قدرت کلماتتان را به بالاترین حد ممکن میرساند ، دانستن کلمات قدرتمند در حوزه ایی که میخواهید صحبت کنید است .

که ما در این قسمت چند نمونه از آنها را برای شما آورده ایم .

  • بهترین
  • زیباترین
  • قدرتمند ترین
  • شگفت انگیز
  • بی‌نظیر
  • قابل اعتماد ترین
  • اثبات شده
  • تضمین شده
  • کامل ترین
  • موفق ترین

7. روی اعتماد به نفس خود کار کنید

افرادی که اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارند به خودی خود جذاب تر ، تاثیر گذارتر و قدرتمندتر از سایرین به نظر میرسند .

و نظر مخاطب برتری بسیار بالاتری دارند ، چون خودشان باور دارند که افرادی قدرتمند هستند پس این حساس را به طور کامل به اطرافیان هم منتقل میکنند.

همان طور که برایان تریسی بیان میکند ، که اگر شما عظمت را درون خودتان ندیده باشید ، چطور انتظار دارید دیگران آن را ببینند.

از این رو برای افزایش اعتماد به نفستان ، تمام موفقیت های کوچک و بزرگتان را از کودکی تا به امروز یادداشت کنید ، تا بفهمید چه گوهر ارزشمندی را در وجود خود داشته اید و به آن بی توجه بوده اید .

شما میانگین ۵ نفر اطراف خود هستید ، پس دقت کنید که با چه کسانی هم نشین هستید ، برای افزایش این مهارت میتوانید ، دور خود را با انسانهای با اعتماد به نفس پر کنید .

8. مطالعه کنید

کتاب خواندن نه تنها دایره لغات و واژگان شما را به شدت گسترده و غنی می‌کند ، بلکه درک مفاهیم و انسان ها را شما را هم به میزان قابل توجهی بالا میبرد .

پس به صورت کاملا منظم و دقیق ، برنامه ایی را برای کتاب خواندن داشته باشید و دقت کنید که خود را با شخصیت های محکم و قدرتمند همراه کنید .

و در ابتدای مسیر از آنها الگو بگیرید و سعی کنید همان رفتار و حرکات آنها را تقلید کنید .

چون امام علی می‌فرمایند :

اگر میخواهی شبیه مردمانی باشی ، مثل آنها رفتار کن ، پس به زودی یکی از آنها خواهی شد .

9. تلفظ دقیق

یکی دیگر از تاثیرگذارترین تکنیک ها در محکم صحبت کردن ، تلفظ دقیق حروف است .

همان طور که همه شما هم دیده و شنیده اید ، بسیاری از افراد هنگام صحبت کردن ، بسیاری از حروف را به درستی تلفظ نمی کنند ، یا به عنوانی کلمات را مخفف میکنند .

اما این را بدانید که عدم تلفظ بعضی از حرف ها یا ضعیف تلفظ کردن آنها باعث می شود که صحبت و بیان ما دچار شلختگی و ابهام شود.

به طور مثال تصور کنید که شما نوازنده یک ساز هستید ، و در حال ساختن آهنگی برای تولد یکی از دوستان ، بعضی نت ها را به دلخواه حذف میکنید یا نصفه نیمه بیان میکنید .

به نظر خودتان این آهنگ برای کسی لذت بخش است ؟

قطعا این طور نیست ، چون دیگر زیبایی و موزونی در این میان شنیده نمی‌شود.

و این دقیقا همان کاری است که شما با عدم تلفظ دقیق حرف ها انجام می دهید ، که باعث میشود صحبت هایتان برای کسی ارزش و اعتبار نداشته باشد.

10. مکث را فراموش نکنید

یکی دیگر از عواملی که به خودی خود موجب قدرت شما میشود و به پاسخ این سوال که چگونه محکم حرف بزنیم کمک می کند، مکث به جا و اصولی است .

به این صورت که در هنگام ادای جملات خود ، و رسیدن به کلمات مهم حتما باید اندکی سکوت کنید تا مخاطب یا مخاطبان توجهشان کاملا به شما جلب شود.

حتی می‌توانید در ابتدای صحبت های خود هم از مکث قدرت استفاده کنید ، به این صورت که ، در همان اول چند ثانیه سکوت میکنید و به حاضرین نگاه میکنید ، بعد شروع به صحبت میکنید .

همین امر موجب میشود آنها با خود بگویند : حتما حرف خیلی مهمی با خود دارد که سکوت کرده است ، پس من با تمام دقت و تمرکز باید به آن گوش دهم.

11. اعتبار دادن به صحبت هایتان

در بیشتر مواقع با با تنها حرف ها و بیان خودمان ، نمی‌توانیم قدرت لازم را بدست بیاوریم .

در این هنگام بهترین کار این است که خود را به افراد قدرتمند و معتبر وصل کنیم ، به این صورت که در لابه لای صحبت هایمان اسناد ، منابع و آمار دقیق یا حتی سخنان افراد مشهور را بیان میکنیم .

ولی یادتان باشد که تمام این اطلاعات باید دقیق و درست باشند تا هیچ کس نتواند با سخنان شما مخالفت کند و برعکس آن را عنوان کند.

به عنوان مثال : جان دی راکفلر میگوید:

از این که خوبی ها را رها کنید تا به عالی ترین ها برسید هراس نداشته باشید.

کلام آخر درباره مقاله چگونه محکم حرف بزنیم؟

ژان ژاک روسو میگوید:

از سختی ها نترس . سخنی آدم را سرسخت میکند ، میخ هایی در دیوار محکم تر هستند که ضربات سخت ترس را تحمل کرده باشند .

پس بدانید که برای رسیدن به کلام قدرتمند و محکم نیاز به تمرین و تکرار دارید ، که میدانیم این کار سخت است اما همین عامل موجب جدا شدن شما از افراد عادی میشود و چندی بعد به راحتی خود و اطرافیانتان موجب درخشیدن شما میشوند.

پس با تمام توان و نیرو در جهت آموزش و تمرین این اطلاعات شگفت انگیزی که در اختیارتان گذاشتیم ، قدم بردارید . امروز و این مقاله را به عنوان شروع آینده خود ببین نه دنباله و ادامه گذشته ات . موفق باشید..

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد