دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 10 توسط 0 نفر)

استاد جمشید خدادادی در کتاب ارمغان تندرستی در مورد غذاهای گوشتی و دریایی و سنتی نیز مطالب ارزنده ای را به رشته ی تحریر در آورده است تا خوانندگانی که به این نوع غذاها علاقه مند هستند بتوانند به نحو احسن از کتاب استفاده کنند.استاد جمشید خدادادی دست به ابتکارات ارزنده ای زده است که ارزش کتاب ارمغان تندرستی را چندین برابر می کند و به راحتی می توان غذاها را اماده کرد و مورد استفاده قرار داد.

در کتاب ارمغان تندرستی سعی شده است که غذاهای ایرانی و بخار پز استفاده شود تا بیوشیمی غذاها تغییر نکند. همچنین تهیه ی انواع شیرهای گیاهی و آب میوه جات و سبزیجات به روش نوینی بیان شده است, که شادابی و نشاط را به کسانی که از این نوع غذاها استفاده می کنند, هدیه می کند.

دکتر محمدهادی موذن جامی عضو کمیته طب اسلامی و طب سنتی فرهنگستان علوم پزشکی و رئیس هیئت مدیره موسسه پژوهشی طب قرآنی و مائده طلایی در مقدمه کتاب ارمغان تندرستی استاد خدادادی می نویسد :
اثر حاضر که حاصل تجربیات و مطالعات مولف در زمینه تغذیه سالم و طبیعی است ، واجد امتیازهایی به شرح زیر است :
در این کتاب از غذاهای فرنگی خبری نیست .
سرخ کردن و فریزشدن و سایر موارد که امروزه بین خانواده ها رواج دارد ، در این کتاب وجود ندارد .
امروزه اکثر غذای خانواده ها را گوشت مرغ تشکیل می دهد که مطلقا در این کتاب دیده نمی شود .
چگونگی و روش آشپزی غذاهای سالم (همراه با نوآوری) بیان گردیده است . مسئله بسیار مهمی که در این کتاب وجود دارد ، نحوه تهیه انواع شیروش ها با چهار مغز ( و نیز اخیرا دوغ وش یا به اصلاح مولف دوغ گیاهی با مغز بادام ) است که بسیاری از نیازهای بدن انسان را تامین می کند و علاوه بر آن یک نشاط و طراوت و شادابی مضاعف را به انسان می دهد .
کشور عزیزمان ایران دارای فرهنگ زیبا و جذاب است و هر گوشه و کنار این سرزمین ، آداب و سنن زیبایی دارد که باید حفظ شود و همچنین هر شهر و روستایی از این کشور از غذاهای بسیار خوش آب و رنگ و لذیذی استفاده می کنند که این سنت ها باید مورد استفاده نسل جدید قرار گیرد .
متاسفانه امروزه برخی شیوه های نادرست در زمینه تغذیه ، در حال رواج در میان خانواده هاست که سلامتی و نشاط جامعه را تهدید می کند و با گسترش استفاده انواع غذاهای غیر ایرانی و فست فودها و نیز زیاده روی در مصرف نمک ، شکر و چربی ها  روز به روز شاهد انواع بیماری های صعب العلاج در کشورمان هستیم . هدف این کتاب ترویج استفاده از انواع غذاهای ایرانی برای حفظ سلامتی شهروندان و آگاهی بخشی به آنان است .
در این کتاب مولف تلاش کرده است با هدف اشاعه فرهنگ استفاده از غذاهای سنتی و سالم و حفظ ذائقه ایرانی ، غذاهایی را معرفی کند و آموزش دهد که در آن از رنگ ها و اسانس ها و مواد شیمیایی استفاده نشده است .
سخن آخر این که باید دانست چه می خوریم ، چقدر و برای چه ؟ خوردن باید برای زندگی توام با شکر و عمل صالحانه باشد ، نه اینکه زندگی برای خوردن ! از خداوند می خواهیم که ما را از مواهب مادی و معنوی خویش بهره مند فرماید .
آشنایی با استاد خدادادی
مهندس جمشید خدادادی متولد سال ۱۳۳۵ است وی اعلام داشته, در کنار کار تدریس, حدود ۲۰ سال است که از سال ۱۳۶۹ تحقیقات قرآنی انجام می دهند . و پژوهش گسترده ای را در زمینۀ تغذیۀ انسان آغاز کرده و خود را مبتکر و بنیانگذار طب قرآنی در جهان می داند. وی به خاطر ابتکارها و نوآوری هایش, تاکنون موفق به دریافت دو دیپلم افتخار از جامعۀ مخترعین و مبتکرین ایران شده, که یکی از آنها در خصوص « درمان نازایی با استفاده از رژیم غذایی » است . خداوند می فرماید زمانی انسان را کرامت دادیم که غذای پاک به او دادیم .
به اعتقاد وی ; شعار اساسی قرآن در خصوص تغذیه و سلامتی انسان این است: غذای انسان داروی انسان است و داروی انسان غذای انسان .
اساس طب قرآنی فقط تغذیه است و ایشان هیچ داروی دیگری را برای درمان توصیه نمی کند .
به اعتقاد مهندس جمشید خدادادی, طب قرآنی دارای ویژگی های برتر زیر است :
- طب قرانی از همه طب های رایج در جهان ، سریعتر جواب می دهد .
-وی اعلام می دارد که بر اساس تحقیقات و نتایجی بدست آورده با عمل به دستورات طب قرآنی: اوریون ۳ روزه درمان می شود.
هیلکو باکتر معده ۳ روزه
پرکاری و یا کم کاری تروئید ۱۵ روزه
و میگرن در یک هفته درمان می شود. و…
- ضمن اینکه در این شیوه بر خلاف طب امروز علت بیماری کاملا کشف شده و به طور کامل مداوا صورت می گیرد.
لازم به ذکر است که طبق اعلام ایشان, دانشجویان رشته های مختلف و بسیاری از پزشکان در کلاس درسهای او حضور داشته اند . و با یک رژیم غذایی مناسب می توان هم از سلامتی خود مراقبت نمود و هم حتّی از بسیاری از بیماری های صعب العلاج رهایی یافت.

 

دانلود سخنرانی استاد خدادادی با حجم ۲٫۵ مگابایت

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد