دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 4 توسط 0 نفر)

 

آلبوم قاصدک

موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: آلبوم موسیقی «قاصدک» با صدای «محمدرضا شجریان» استاد بنام آواز موسیقی ایران و آهنگسازی و نوازندگی سنتور استاد فقید «پرویز مشکاتیان» به زودی منتشر می شود.

به گزارش سایت جادوی کلمات به نقل از خبرنگار «موسیقی ایرانیان» و به نقل از سایت رسمی استاد شجریان، آلبوم «قاصدک» با صدای «محمدرضا شجریان» و آهنگسازی و نوازندگی سنتور «پرویز مشکاتیان» که در دستگاه ماهور اجرا شده، مربوط به دو اجرای مختلف در شهرهای پاریس و گوتنبرگ است،  همچنین «همایون شجریان» نیز در این اثر تمبک نواخته است.

 

«قاصدک» کنسرتی بود در سال ۱۳۷۴ که با اجرای زنده یاد پرویز مشکاتیان، محمدرضا شجریان و همایون شجریان یکی دیگر از آثار جاوادانه زوج بی نظیر موسیقی ایرانی یعنی شجریان و مشکاتیان را خلق کرد. در این کنسرت موسیقی سنتی که در دستگاه های راست پنجگاه، ماهور و دشتی به روی صحنه رفته بود، شعرهایی از نیما و سعدی اجرا شد که بعد از کنسرت نیز به دلایلی مختلف این اثر هرگز به صورت رسمی و با کیفیت مناسب ارائه نشد.

شایان ذکر است که «قاصدک» آخرین همکاری مشترک استادان شجریان و مشکاتیان بود.

در ادامه می توانید دموی «قاصدک» را با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

 


+دانلود دموی آلبوم قاصدک

 

 

منبع"

موسیقی ایرانیان

سایت جادوی کلمات

http://jadoykalamat.ir/

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد