یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)

10 روش برای افزایش سرعت سایت

 

در این مقاله قصد داریم که روش های افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب سایت و بهینه سازی سایت را معرفی نماییم چرا که کم بودن سرعت بالا آمدن و لود شدن صفحات موجب خستگی بازدیدکنندگان و نتایج منفی در سئو میشود.در این آموزش با ما همراه باشید…

 

images-(14)

 

1-سرور: انتخاب هاست مناسب از اولین اقداماتی است که باید برای شروع انجام دهید.انتخاب هاستی با تنظیمات پیشرفته بسیار مؤثر خواهد بود.

2-ارتقاء به نسخه جدید : در این بخش باید سیستم مدیریت محتوای خود را مثل وردپرس به آخرین ورژن موجود ارتقاء دهید.چون آخرین نسخه هر سیتمی  ویژگی های جدیدی دارد که در نسخه های قبل وجود نداشته است.

3-سادگی سایت : سعی کنید همیشه یک سایت تمیز و شسته رفته با فضاهای مناسب،منوهای مشخص،دسته بندی و درون مایه ی ساده داشته باشید.چراکه هرکدام از موارد گفته شده تأثیر بسزایی در سرعت سایت دارند.

4- کاهش تعداد مطالب صفحه اصلی : برای اینکه صفحه اصلی سایت شلوغ و بی نظم نباشد از تعداد مطالب کمتری استفاده کنید.بهترین تعداد بین 5 تا 7  مطلب میباشد.

5- تم و پوسته ها : تم های ساده و مناسب بکارببرید.باوجود تنوع تم و پوسته های موجود در سطح وب نمیتوان هر پوسته ای را به سادگی انتخاب کرد و باید در انتخاب خود حساسیت نشان دهیم زیرا هرکدام از تم و پوسته های موجود بی نقص و کارآمد نیستند.

6-بهینه سازی و اندازه تصاویر : طول و عرض تصاویر را از قبل تعیین نمایید تا مروگر جای عکس را خالی گذاشته و ادامه مطلب را نمایش دهد و سپس به سراغ عکس ها برود. چراکه در غیر اینصورت مرورگر مجبور است کل عکس را لود کند تا پس از محاسبه طول و عرض به ادامه صفحه برود .همچنین سعی نمایید تا حجم و اندازه عکسها را با برنامه هایی مثل فتوشاپ کم کنید و  از تصاویری با پسوند JPG  بجای GIF یا PNG استفاده کنید.

7- اجتناب از بکار گیری ابزارک ها : شاید در ابتدا گمان کنید که استفاده از ابزارک های جالب مثل تاریخ،ساعت،فرم نظر سنجی و … زیبا و جذاب باشند ولی بدانید که همین ابزارک ها باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحات هستند.

8 – تبلیغات : یکی دیگر از عوامل کاهش سرعت تبلیغات هستند.اما اگر به تبلیغات نیاز دارید سعی کنید از تعداد معدودی استفاده کنید و ترجیحا از تبلیغ های متنی یا تصاویری که به صورت چشمک زن نیستند استفاده نمایید تا به بارگذاری سریع تر سایت و نمای بهتر آن کمک کرده باشید.

9- اسلش بگذارید : اگر در انتهای لینک مطالب یک اسلش (/) قرار دهید باعث می شود سرور با آن به عنوان یک صفحه برخورد کند و زمان پاسخگویی از سمت سرور را کاهش دهد چون سرور به بررسی پسوند  لینکی که اسلش در انتهای آن وجود ندارد می پردازد تا صفحه را تشخیص دهد، اما اگر با قرار دادن اسلش یک  مرحله چک کردن حذف شده و سرور مستقیما صفحه را لود می کند.

10- لینک های شکسته: لینک‌های شکسته، خطاهای ۴۰۴/۴۱۰ را به بار خواهند آورد و این امر موجب ایجاد درخواست‌های بی‌مورد و زمانبر خواهد شد پس لینک‌های شکسته خود را تعمیر کنید . برای این کار می‌توانید از بررسی کننده آنلاین لینک‌های شکسته و یا پلاگین WordPress link checker استفاده کنید.

منبع:http://learning5040.ir
بازنشر » http://jadoykalamat.ir

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد