دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)

عطارد بر اثر حادثه شکل گرفته + عکس

براساس مطالعات جدید محققان دانشگاه ایالتی آریزونا، سیاره عطارد بر اثر برخوردی بسیار بزرگ در میلیاردها سال پیش بدین شکل درآمده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ براساس مطالعات جدید محققان دانشگاه ایالتی آریزونا، سیاره عطارد بر اثر برخوردی بسیار بزرگ در میلیاردها سال پیش بدین شکل درآمده است.  
منشاء سیاره عطارد یک سوال دشوار در علوم سیاره‌ای بوده است، چرا که ترکیب آن تفاوت زیادی با سیارات دیگر و ماه زمین دارد. 


اخترشناسان با استفاده از تصاویر فضاپیمای مسنجر و شبیه سازی‌های جدید دانشمندان معتقدند جرمی عظیم و غیر منتظره که سرشار از آهن بوده با برخوردی باعث شکل‌گیری سیاره شده است. 
 
عطارد سیاره کوچکی است که دو برابر هر سیاره زمینی دیگری عنصر آهن دارد به عقیده دانشمندان، این سیاره ممکن است نیمی از جبه‌اش را با برخورد یک جرم کیهانی بسیار بزرگ مانند پروتوناهید یا پروتوزمین از دست داده و همین امر موجب تغییر شکل آن شده است. این برخورد می‌توانسته به طور بالقوه‌ای جبه عطارد اولیه را بدون اعمال شوک شدید کنده باشند و بدنه عمدتا آهنی آن را بر جای گذاشته باشند. 
 
این سیاره دارای هسته‌ای است که ۶۵ درصد جرم آن را تشکیل داده است؛ این در حالی است که هسته زمین ۳۲ درصد از جرم آن را تشکیل می‌دهد. در واقع ۶۰ درصد از هسته "سیاره عطارد" حاصل ترکیب و برخورد شهاب‌سنگ‌ها یا سیارک‌های غول‌پیکری است که میلیاردها سال پیش اتفاق افتاده است. 
 
محققان معتقدند پتاسیم، گوگرد و سایر عناصر شیمیایی موجود در خاک عطارد و دیگر اجرامی که از لحاظ دارا بودن فلزات به صورت نامعمولی غنی هستند نتیجه تغییر شکل و تحول این اجرام از تصادم‌های آغازین منظومه شمسی می‌باشد که به آنها شکل داده است.

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد