یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

سه هزار اصله درخت در طوفان تهران از بین رفت

محمد حقانی گفت: در جریان توفان 12 خرداد ماه، سه هزار اصله درخت، معادل محوطه فضای سبز 6 هکتاری، در تهران از بین رفت.

۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ خرداد ساعت 16:51

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جریان توفان 12 خرداد ماه، سه هزار اصله درخت، معادل محوطه فضای سبز 6 هکتاری، در تهران از بین رفت.

به گزارش سرویس شهر و شهروند جوان خبرگزاری برنا، محمد حقانی با اشاره به خسارات ناشی از توفان 12 خرداد بیان کرد: هر یک از این درختان دارای عمر 25 تا 50 سال بودند، که همین زمان لازم است تا این خسارت ها جبران شود.

وی با بیان اینکه درختانی که در سطح شهر تهران کاشته می شوند، غیرمثمر هستند افزود: قدرت و استقامت، ریشه محکم، مقاومت در برابر بیماری ها و آفات گیاهی و نگهداری آسان از جمله ویژگی های این درختان است.

حقانی گفت: با سربرداری ها و هرس به موقع درختان می توان مانع از آسیب به این گونه درختان شد، اما گاهی به دلیل جدول کشی ها پایه درختان کنده می شود و قدرت و مقاومت درختان از بین می رود.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: خسارت از بین رفتن سه هزار اصله درخت در قالب اعداد و ارقام نمی گنجند.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری و شهرداری با توجه به سوابق اجرایی و حرفه ای بعد از توفان عملکرد خوبی داشت افزود: اینکه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی توفانی در این سطح به درستی پیش بینی نشده را مسئولین مربوطه باید پیگیری کنند.

عضو کمیسون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد، گفت: شهرداری موظف است خسارت های ناشی از تاسیسات متعلق به شهرداری را پرداخت کند و در مقابل خسارت های ناشی از تاسیسات سایر دستگاه ها مسئولیتی ندارد.

منبع: اینجا

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد