چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

اهمیت خلاقیت در کسب‌وکار

خلاقیت توانایی ارائه‌ی دیدگاه‌های جدید و متفاوت در مورد یک موضوع است. با این حال هر تعریفی از خلاقیت بحث‌برانگیز است چرا که خلاقیت دارای ابعاد بسیاری است. ما اغلب، افراد خلاق را می‌بینیم، به گفته‌های‌شان گوش می‌دهیم، اشیا، هنر و یا کتاب‌های خلاقانه را تحسین می‌کنیم اما بیشتر ما درک درستی از ماهیت خلاقیت نداریم.

  خلاقیت در کسب‌وکار به معنی به کارگیری توانایی‌های ذهنی برای ایجاد یک تغییر هدف‌دار در جهت بهبود و ارتقای فعالیت‌های سازمانی است. توانایی سازمان در توسعه و ارائه محصولی جدید، دارای تاثیری مهم بر عملکرد بلندمدت سازمان است و خلاقیت می‌تواند نقش مهمی را در این عرصه ایفا کند. تبلیغات و یا استراتژی‌های بازاریابی بدون خلاقیت مانند یک وب‌سایت تجارت الکترونیک بدون دروازه‌ی پرداخت و یا یک شغل بدون حقوق و دستمزد است.

 

خلاقیت یک مهارت بسیار مهم برای رهبران است. ارزش نهادن رهبران به خلاقیت در بهبود کارایی اقتصادی یک شرکت تاثیرگذار است. رهبر خلاق کسی است که هنر خلاق حل مسئله را داشته باشد و یک کسب‌وکار را از هر چالش پیش‌بینی نشده در آینده نجات دهد و کارکنانش را به انجام کارهای خلاقانه تشویق کند. بررسی‌های IBM نشان می‌دهد که بیش از 1500 مدیر در سراسر جهان خلاقیت را به عنوان مهم‎‌ترین عامل برای موفقیت‌های آینده به شمار می‌آورند.

خلاقیت

کیم کورفمن استاد بازاریابی NYU معتقد است شادترین مردم کسانی هستند که زندگی خلاقانه‌تری دارند، او هم‌چنین می‌گوید من فکر می‌کنم مردم اگر مشکلات‌شان را خلاقانه حل کنند بهتر زندگی خواهند کرد. این مطالب بر اهمیت خلاقیت و حل خلاق مسائل در قادر ساختن مدیران کسب‌وکارها به کنار آمدن با مشکلات و مسائل جدید تاکید می‌کند. بنابراین برای رسیدن به موفقیت باید در افزایش هرچه بیشتر قدرت خلاقیت کوشید.

  برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند تفکر تحلیلی و تفکر خلاقانه متفاوت هستند. اما علم عصب‌شناسی که شامل اطلاعات عمیقی از فرآیندهای مرموز مغز انسان است، نشان می‌دهد که ایده‌های جدید از کنار هم قرار دادن اطلاعات موجود در قسمت‌ عقلانی مغز و تفکر تحلیلی مرتبط پدیدار می‌شود. بنابراین ما با استفاده از نظم و انضباط خاص، تجزیه و تحلیل، به چالش کشیدن اطلاعات می‌توانیم خلاقیت را ارتقا بدهیم. کمپبل غول غذایی آمریکا دقیقا این کار را انجام داده است و با دقت و فکر محصولات جدید خود را توسعه داد.

 

watermelon-creativity-wallpaper

چند راه برای این‌که خلاقیت خود را افزایش دهید:

  بخشی از برنامه‌ی زمانی خود را به خلاقیت اختصاص دهید. در حالی که متضاد با منطق به نظر می‌آید، اما این عمل به شدت به سمت راست مغز خود ورزش و تمرین بدهید تا همواره این کار را تکرار کند. کمی از وقت خود را به خلاقیت اختصاص بدهید و سعی کنید حداقل روزی یک‌بار این کار را انجام دهید. بهترین نویسندگان کسانی هستند که هر روز می‌نویسند و مطمئنا خلاق‌ترین افراد کسانی خواهند بود که هر روز تمرین خلاقیت می‌کنند.

  به یک مسئله از زوایای متعدد نزدیک شوید، هرگز ارائه‌ی راه‌حل‌های زیاد را متوقف نکنید. هنگامی که شما یک راه‌حل دارید مغزتان خود را به آن محدود می‌کند. هنگامی که شما به راه‌حل‌های گوناگون فکر می‌کنید، شما خود را وادار به حل مسئله می‌کنید و مهارت تفکر خلاق را در خود ایجاد می‌کنید.

 
3) همه‌ی کلاه‌ها را بپوشید.

440124ea2c04ea5ea657dbee8db421cb

تکنیک شش کلاه تفکر ادوارد دوبونو راه‌حل مناسبی برای حفظ جلسات در مسیر اصلی خودش است. ساده کردن عمل تفکر و ایجاد تغییر در طرز تفکر دو هدف اصلی ایده شش کلاه تفکر است که به منظور مدیریت صحیح فرایند تفکر خلق شده است. در این روش یک نفر به عنوان مدیر جلسه کلاه آبی به سر می‌گذارد. سایر اعضای گروه ابتدا کلاه سفید دارند و سپس در پایان هر محله کلاه خود را با رنگ دیگری عوض می‌کنند. کلاه قرمز: با کلاه قرمز افراد احساسات و عواطف خود را بروز می‌دهند. کلاه زرد: با کلاه زرد فرد جنبه‌های مثبت و خوش‌بینانه سر وکار دارد. کلاه سیاه: کسی که کلاه سیاه به سر دارد، انتقادهایش را به شکل منطقی بیان می‌کند. کلاه سبز: کلاه خلاقیت و یافتن ایده‌های جدید است. کلاه سفید: کلاه سفید با موضوعات و شکل‌های انفعالی سروکار دارد. لذا بدون هیچ‌گونه قضاوتی. فقط واقعیت‌ها را مورد جستجو قرار می‌گیرد. کلاه آبی: فردی که کلاه آبی به سر دارد به تفکرات جمع جهت می‌دهد.

  منتقدان درونی خود را بکشید. دکتر آدام اندرسون می‌گوید اگر شما در حال انجام کاری هستید که نیاز به خلاقیت دارید، شما باید در مکانی قرار بگیرید که روحیه بگیرید و شاد باشید. به مدت هفت روز هر فکر منفی به ذهن‌تان خطور کند، با عجله یک برگه‌ی کاغذ بردارید، فکر خود را بنویسید و سپس آن را دور بیاندازید.

  خلاقیت باید بیان شود. در کسب‌وکار، ورزش، هنر و به طور کلی در زندگی منتقدان دلسرد کننده‌ای زیادی هستند (حتی ممکن است خودتان بدترین منتقد خود باشید) که ممکن است به شما فشار بیاورند تا خلاقیت‌تان را متوقف کنید. خود را برای شنیدن هرگونه پیشنهادی آزاد بگذارید اما اگر افرادی قصد تمسخر داشتند به سادگی آن‌ها را نادیده بگیرید و یا بهتر از آن از این حالت منفی به عنوان انگیزه‌ای برای ادامه در نظر بگیرید.

 

منبع:http://www.ibazaryabi.com

بازنشر :http://jadoykalamat.ir

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد