چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

 

چگونه شریک تجاری خود را انتخاب کنیم؟

چگونه شریک تجاری خود را انتخاب کنیم؟

گروهی از مدیران عامل شرکت های استارت آپ از افراد عضو در انجمنی اینترنتی سوالی با این عنوان را مطرح کردند که چه زمانی درمی یابید که می توانید با یک فرد شرکتی را تأسیس کنید؟

 

گروهی از مدیران عامل شرکت های استارت آپ از افراد عضو در انجمنی اینترنتی سوالی با این عنوان را مطرح کردند که چه زمانی درمی یابید که می توانید با یک فرد شرکتی را تأسیس کنید؟

نیمی از افرادی که در این بحث شرکت کردند عقاید مشابهی داشتند:

با شخصی شروع کنید که برای چند سال یا دست کم چندین ماه با او آشنایی دارید.

با شخصی شروع کنید که تاکنون تجربه کاری با او را داشته اید.

به شخصه، هر دو نظر را نقض می کنم. موسسه علوم زیستی Nanoly (موسسه ای که با تولید ماده ای شیمیایی به واکسن ها این امکان را می دهد که بدون قرار گرفتن در یخچال های مخصوص قابل استفاده باشند.) در یکی از گوشه کنارهای دانشگاهی کار خود را آغاز کرد. من، با شریکم «Balaji Sridhar»، خیلی اتفاقی آشنا شدم و از روز بعد باهم شروع به کار کردیم. آن موقع سال ۲۰۱۱ بود، و حالا پس از گذشت سه سال بیش از پیش در حال رشد و پیشرفت هستیم.

شرکت بزرگ فناوری Enplug که محصولش نرم افزارهایی است که اهداف صنعتی دارد و در مراکز خرید، رستوران ها، خرده فروشی ها و... کاربرد دارد، توسط پنج نفر که همگی باهم غریبه بودیم تأسیس شد. یک هفته پس از آنکه با یکدیگر آشنا شدیم در آپارتمانی کوچک شروع به کار کردیم. دو سال بعد تعداد افراد تیم مان به ۳۵ نفر رسید و شرکت خود را از آپارتمانی ساده به ساختمانی مجهز در لس آنجلس تغییر دادیم.

به جای اینکه ماه ها وقت خود را صرف آشنایی بیشتر با یکدیگر تلف کنیم، سعی کردیم همراه با شرکایم روند پیدا کردن این مشترکات را از طریق همکاری با یکدیگر تسریع کنیم. در اینجا به پنج مورد اساسی که در انتخاب شریک خود باید در نظر داشته باشید، می پردازیم.

۱ تحسین مشترک. این یک مورد بسیار مهم است. بین من و شرکایم یک حس تحسین همیشگی و احترام نسبت به یکدیگر وجود داشت. من همیشه Balaji را برای فارغ التحصیل شدن از دانشکده MIT، داشتن مدرک پزشکی و دکترا و سلیس حرف زدن به پنج زبان دنیا تحسین می کردم. در عوض او هم همین حس را نسبت به تشکیل شرکت های کوچکی که من در دوران دانشگاه انجام داده بودم داشت. من همچنین همین حس را نسبت به پیشرفت های تیم Enplug داشتم. همه ما به یکدیگر به برابری نگاه می کردیم و هیچ یک به تایید دیگران نیازی نداشتیم. اگر از اینکه شریک جدید خود را با دیگران سهیم شوید افتخار می کنید، این نشانه خوبی است.

۲ طبقه اجتماعی مشترک. در Enplug، اینکه همه ما کار خود را در آپارتمانی کوچک آغاز کنیم اعتراضی نداشتیم، نشان می داد که طبقه اجتماعی ما با طرز نگاه ما به زندگی و شغل، همسو و کنترل شده بود. من از برخی موسسان شرکت های تازه تاسیس شده شنیده ام که یکی از شرکا شب تا دیروقت کار می کند و دیگری زودهنگام در خانه اش است و کودکانش را می خواباند. این مساله باعث ایجاد تعارض های اساسی بین انتظارات آنها می شود. آیا شما و شرکایتان با این قضیه که آخر هفته ها و شب ها تا دیروقت کار کنید می توانید کنار بیایید؟ اگر نه، مساله مهمی نیست، اما نسبت به تعهدات خود روراست باشید.

۳ داشتن موقعیت مالی مشابه. هم در Enplug و هم در Nanoly از روز اول تا سال ها بعد تصمیم بین من و شرکایم بر آن شد که توافق بر هر حقوقی را مقدم بر هرچیز دیگری بشماریم. ما همگی زیر سایه پس انداز زندگی می کردیم. بسیار مهم بود که بدهی پرداخت نشده ای وجود نداشته باشد تا مجبور نشویم به خاطرش شغل پاره وقت دیگری داشته باشیم.

آیا کسی که می خواهید با او یک شرکت را تاسیس کنید، حقوق ثابتی از شرکتی دیگر دارد و تنها قصدش ساختن چیزهای جدید است یا اینکه شرایط متفاوت تری دارد و نمی تواند در جایی استخدام شود و هدفش بیش از ساخت چیزهای جدید است و به دنبال راهی برای پرداخت قبض هایش است؟ در هر دو صورت می توان تصور کرد که شرکت های موفقی خواهید داشت ولی مسلما راه های متفاوتی را طی خواهید کرد تا به آنجا برسید. اینکه هدف یکسانی برای درآمد حاصل از تشکیلات خود داشته باشید کمک می کند که پایه و اساس شایسته ای ایجاد کنید.

۴ داشتن مهارت های مکمل. موسسه ای با پنج بنیانگذار بسیار کمیاب است. ما به این علت توانستیم در کنار یکدیگر دوام بیاوریم چون هر یک از ما در ساخت بخش جداگانه ای از راه اندازی شرکت متمرکز شده بودیم: طراحی، سخت افزار، قسمت مالی، عملیات، نرم افزار. من معتقدم کشمکش زمانی بیشتر جلوه می کند که شرکا وظایف یکسانی را اختیار کنند که این امر باعث می شود بخواهند نظرات یکدیگر را به هم تحمیل کنند.

۵ ارزش های مشترک. با اینکه ما تخصص های متفاوتی از یکدیگر داریم ولی ارزش های یکسانی را با یکدیگر تقسیم می کنیم. این ارزش ها شامل احترام گذاشتن به یکدیگر در هر شرایطی، حتی زمانی که تعارض شدیدی وجود دارد و صادقانه رفتار کردن هستند. ما فکر می کنیم که ریسک کردن بهترین راه برای آموختن است. ما ذاتا مثبت نگر هستیم و معتقدیم که برای هر چالشی راه حلی وجود دارد. ما با این امکان که تکنولوژی به وجود آوریم که شرایط را تغییر دهد انگیزه می یابیم. ارزش های مشترک به این دلیل مهم هستند که چگونگی ساخته شدن بخش های کسب وکار شما و به نتیجه رسیدنشان را شکل می دهند.

یافتن شریک شایسته، نیازی به علم مخصوصی ندارد. با اینکه من و شرکایم با یکدیگر کمتر از یک هفته بود که آشنا شده بودیم، ولی باهم متعهد شدیم که در هنگام خوشی و ناخوشی در کار جدی باشیم و با یکدیگر همکاری کنیم.

منبع : Forbes.com

مترجم : مینا افروزی



منبع:http://www.aftabir.com
بازنشر :http://jadoykalamat.ir

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد