چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)
عزام احمد: دولت وحدت ملی روز دوشنبه مراسم تحلیف به جای می آورد
 
 
رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

 


مسئول پرونده آشتی ملی در جنبش فتح تاکید کرد که ترکیب دولت وحدت ملی فلسطین تقریبا به صورت کامل آماده شده است و روز دوشنبه رسما معرفی خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عزام احمد خاطر نشان کرد که این دولت که متشکل از 17 وزیر است در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین "المقاطعه" در شهر رام الله و در حضور محمود عباس رئیس تشکیلات مراسم تحلیف به جای خواهد آورد.

وی با اشاره نشست رو در روی خود با صالح زیدان عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک در باریکه غزه تصریح کرد که من با تمامی طرف ها رایزنی کرده و آنها را در جریان رایزنی های مربوط به تشکیل دولت قرار داده ام.

قبل از این، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و مسئول پرونده آشتی ملی در این جنبش نیز پیش بینی کرده بود که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواسط هفته جاری تشکیل دولت وحدذت ملی را اعلام بکند.

دکتر موسی ابو مرزوق در حاشیه دیدار با شخصیت های برجسته و گروه های فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه خاطر نشان کرد که دولت وحدت ملی روز دوشنبه یا سه شنبه این هفته معرفی خواهد شد و تمامی اختلافات میان جنبش های فتح و حماس حل و فصل می شود.

وی همچنین به اجماع ملی بر سر عدم انتخاب ریاض مالکی به سمت وزارت خارجه اشاره کرد و خواستار کناره گیری وی از کابینه دولت وحدت ملی به منظور حفظ یکپارچگی جبهه داخلی شد. این مخالفت ها با تصدی سمت وزارت خارجه از سوی مالکی ناشی از مخالفت وی با طرح درخواست طرف فلسطینی از شورای امنیت برای متوقف کردن تجاوزات علیه باریکه غزه در اواخر سال 2008 است.

ابو مرزوق خاطر نشان کرد که در صورت اصرار محمود عباس بر بقای مالکی در سمت وزارت خارجه، جنبش حماس هیچ مانعی برای تکمیل دولت عاری از برنامه سیاسی نمی بیند، اما هرگز با تداوم همکاری های امنیتی با رژیم صهیونیستی موافقت نخواهد کرد.

وی افزود آمریکا فشارهای زیادی را به عباس برای لغو وزارت اسرا و تعیین هیاتی مستقل به جای آن اعمال می کند.

منبع:

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

 

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد