پنجشنبه 10 خرداد 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 15 توسط 5 نفر)

نگران جای جوش ، لک ، شلی و افتادگی پوست در چهره و اندام نباشید

چروک - صفا سیتی

ECTT یکی از روش های نوین موثر و راحت برای ترمیم ، قوام دهی و جوان سازی پوست است یا ( اقای کلاژن سازی از طریق ایجاد جریان الکتریکی عصبی ) ، یکی از جدیدترین روش های درمانی غیر تهاجمی در جوان سازی و ترمیم پوست است . پروب یا دسته این دستگاه حاوی سوزن های بسیار ریز ، نازک و ظریف است که با هر بار فرو رفتن داخل پوست تحت بی حسی موضعی ، یک تحریک الکتریکی عصبی در موضع مورد نظر ایجاد می کند که سبب افزایش جریان خون ، آزاد سازی فاکتورهای رشد و ترمیم سلولی و در نهایت باعث تولید کلاژن و الاستین در موضع مورد نظر می شود تولید کلاژن و الاستین سبب بهبود و کاهش چین و چروک ها ، منافذ باز پوستی ، جای زخم های گود و فرو رفته ( مثل جای جوش ) و لک های تیره پوستی می شود . قابل ذکر است که میزان کلاژن سازی و به عبارت دیگر ، جوان سازی و ترمیم ایجاد شده با این روش ، قابل مقایسه با روش های تهاجمی مثل لیزر CO2 فرکشنال است ولی عوارض جانبی لیزر را ندارد . همچنین در تکنیک قدیمی تر این روش ( میکرونیدلینگ ) که به صورت دستی انجام می شود به علت بالاتر بودن قطر و سایز سورن های به کار رفته در پروب غلتکی آن ، درد و خونریزی نیز بیشتر است ولی ECTT به راحتی از سوی بیمار تحمل می شود و بعد از آن به جز قرمزی مختصر که در چند ساعت بر طرف می شود . هیچ گونه درد و عوارض جانبی قابل توجهی مشاهده نمی شود .

این روش هم اکنون برای جوان سازی پوست در کشورهایی مثل آمریکا با استقبال فراوان روبه رو شده است . تعداد جلسات درمانی بسته به نظر پزشک بین ۳ تا ۴ جلسه متغییر است ، مهم ترین کاربرد های درمانی این روش عبارتند از :

۱ . کاهش کلیه چروک ها مثل چروک های پیشانی و خطوط خنده ، اخم و خطوط ریز پشت لب و دور چشم

۲ . برطرف کردن منافذ باز پوستی

۳ . کاهش و روشن تر کردن لک های تیره پوستی

۴ . ترمی و کاهش جای زخم های گود و تو رفته به خصوص جای جوش صورت

قابل توجه این که اثر بخشی این روش در درمان جای جوش به تنهای از همه روش های درمانی دیگر بیشتر است .

۵ . کاهش ترک های ناشی از کشیدگی پوست مثل ترک بارداری

 

 

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

  • سلام آقای مهندس
    این روش شبیه تب سوزنی و باید مخاطرات اون روش رو هم داشته باشی که سوزن بیش از حد لازم وارد پوست نشه و یا ورودش سطحی نباشه که در هر دو حالت ایجاد مشکل می کنه. این روش نیاز به تخصص با لا داره.متأسفانه در ایران یه دوره کوتاه می بینن و بعد روی مردم آزمایش می کنن تا تجربه کسب کنن.
    ممنون از مطلب خوبتون شکلکشکلک

    پاسخ : سلام همشهری گلم

    بله دقیقا

    تو ایران تمام کارها همینطوره

    ممنونم از شما

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد