پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)

 

به چشم‌هاي كودكان بنگريم و در اين آيينه‌هاي شفاف، ببينيم كه چقدر تاريك شده‌ايم! در اين چشم‌ها، هميشه نور حقيقتي است كه برق مي‌زند!

چشم‌هاي كودكان چنان مي‌درخشند كه انگار ستارگان را نزديك خود مي‌بينند، يا با فرشتگان حرف مي‌زنند!

مدتي پيش كه به يك كلينيك دندانپزشكي مراجعه كرده بودم، دختر بچه‌اي 4 - 5 ساله كارتون جالبي را درباره يك موش و گربه چنان هيجان‌انگيز براي مادرش تعريف مي‌كرد كه از شدت خنده، به سختي مي‌توانست حرف بزند و معمولا با كمك مادرش كه گاهي صميمانه و شاد به يكايك ما مي‌نگريست، جملاتش را به پايان مي‌رساند! وقتي دخترك موضوع فيلم را بازگو مي‌كرد، من و ديگران در آن سالن انتظار كه بر صندلي نشسته بوديم و قبل از شنيدن داستان دخترك، راجع به طاقت‌فرسا بودن بيماري‌هاي دندان حرف مي‌زديم، اكنون مشتاقانه به او توجه مي‌كرديم و همگي با فراموش كردن مشكلي كه داشتيم، كم و بيش آن مادر و كودك را در خنديدن همراهي مي‌كرديم. در آن زمان به اين فكر مي‌كردم كه من و بقيه كساني كه آن‌جا حضور داشتند، شايد هيچ كدام نتوانيم بگوييم كه سعادت، چيز ديگري است! چيزي شادي‌بخش‌تر از اين نشاط و صفاي كودكانه در وجود انسان‌هاي بزرگسال.

به چشم‌هاي پر فروغ كودكي خردسال از نزديك نگاه كن، با او گفت‌وگو كن و بگذار شادابي او به عمق وجودت راه پيدا كند. تو هم مثل او سرزنده و شاد به زندگي نگاه كن. در نگاه صادقانه كودكان، واقعيت زيباي فراموش شده‌اي را كه اسمش دنياي بچه‌هاست را مي‌بيني و با لطافت‌هاي ناپيداي روحت مانوس مي‌شوي و مثل تمام كودكان كه به خداوند نزديك و مظهر حقيقت‌اند، از زندگي لذت مي‌بري.

منبع: پروين پايدار- مجله موفقیت

بازنشر : جادوی کلمات

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد