یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 20 توسط 5 نفر)

ایده های کوچک، تغییرات بزرگ در دکوراسیون منزل

همه ما دوست داریم در فضایی زندگی كنیم كه همه چیز آن طبق سلیقه ما طراحی و چیده شده باشد. ما دوست داریم تك‌تك قسمت‌های خانه‌هایمان زیبا و شیك باشند، اما گاهی این‌گونه نمی‌شود. هر فضایی بعد از چند سال نیاز به نوسازی و بازسازی دارد و این‌گونه است كه می‌توان به خانه روح تازه‌ای دمید.

به همین دلیل هم هست كه اكثر طراحان داخلی به مالكان توصیه می‌كنند به جای هزینه‌های زیاد برای ساخت فضایی تازه، بهتر است فضاهای موجود را بازسازی كنند. بازسازی هزینه كم‌تری از ساخت دوباره دارد و باعث می‌شود مالك بتواند بر اساس نیازهای روز خود پیش رود. در این مطلب می‌خواهیم شما را با 7 اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری آشنا كنیم كه همگی آن‌ها بازسازی شده‌اند. عكس‌هایی از پیش از بازسازی و پس از بازسازی از آن‌ها را نیز به شما نشان می‌دهیم تا متوجه شوید كه چقدر ایده‌های موجود در طراحی داخلی منزل زیاد و متنوع هستند.

پیش از بازسازی نشیمن

دیوارهای خالی سفید رنگ، پنجره‌هایی بدون پرده، و مبلمانی بی‌حال در رنگ‌های خنثی باعث شده‌اند تا این فضا كمی زمخت و خشن به نظر برسد. این فضا دارای جزئیات فوق‌العاده‌ای مانند طاقچه چوبی و كتابخانه‌های پیش‌ساخته است، اما از این عناصر جذاب به خوبی و به شیوه‌ای درست و حساب‌شده استفاده نشده است.

پس از بازسازی نشیمن

مبل‌های این فضا به هم نزدیك شده‌اند و از این طریق حس و حالی صمیمی‌تر در اتاق ایجاد شده است. كوسن با طرح گورخری با كاناپه ساده و یك‌دست كنتراست زیبایی ایجاد كرده است و در عین حال جمع كردن قالیچه باعث شده است كه فضا كمی بازتر و بزرگ‌تر به نظر برسد و از طرفی كفپوش‌های چوبی زیبا بیش‌ از پیش به چشم بیایند.

پیش از بازسازی فضای نشیمن و پذیرایی

مبلمان این فضا خیلی از هم دور هستند و به همین حس و حالی سرد و گرفته در اتاق ایجاد شده است و هم‌چنین كنتراست میان دیوارهای سفید رنگ با چارچوب‌های چوبی تیره بسیار زیاد و آزاردهنده است. میزهای پیرامون كاناپه بیش از حد به چشم می‌آیند و این مسئله باعث شده تا كاناپه در فضا گم شود.

پس از بازسازی فضای نشیمن و پذیرایی

دیوارهای اتاق به رنگ سبز كم‌رنگ درآمده‌اند و از این طریق كنتراست زیبایی با چارچوب‌های چوبی ایجاد كرده‌اند (البته این رنگ در كاغذ دیواری‌های اتاق كناری نیز به كار رفته و باعث شده فضای كلی خانه یك‌دست‌تر شود). اضافه كردن كوسن‌های رنگی و طرح‌دار به كاناپه‌ای كه رنگی خنثی دارد باعث شده تا كاناپه بیش‌تر به چشم بیاید و در عین حال طرح و رنگ به آن اضافه شود. برای تعیین كردن محدوده فضای نشیمن، یك قالیچه بزرگ جایگزین دو قالیچه كوچك شده است و كاناپه بزرگ و كاناپه دونفره به هم نزدیك‌تر شده‌اند. از میز انتهای اتاق به عنوان میز كنسول استفاده شده است و در پشت كاناپه دونفره قرار گرفته است. چیدمان میزها تغییر كرده و در این حالت جدید از تجمع آن‌ها در یك سمت اتاق جلوگیری شده است.

پیش از بازسازی شومینه و فضای تلویزیون

بدون وجود هیچ‌گونه طاقچه یا یك اثر هنری در فضای بالای شومینه، این عنصر زیبا در درون دیوار سفید رنگ این اتاق گم شده است و زیبایی آن اصلا به چشم نمی‌آید. رنگ‌های خنثی و بی‌روح حس و حالی سرد و مرده به فضا داده‌اند.

پس از بازسازی شومینه و فضای تلویزیون

یك تخته سیاه جذاب و زیبا مسئله طاقچه بالای شومینه را حل كرده است. دو دیوار كه به رنگ آبی درآمده‌اند به فضا سرزندگی و شادابی بخشیده‌اند و در عین حال یك پارچه حریر زیبا بر روی فضای جلوی میز تلویزیون قرار گرفته است و از این طریق هم به فضا بافت اضافه كرده است و هم وسایل الكترونیكی و سیم‌های آن‌ها را در پشت خود پنهان كرده است.

پیش از بازسازی فضای نشیمن

دیوارهای این اتاق نشیمن به رنگ سفید معمول و استاندارد همه خانه‌ها در آمده است، موكت كف سرتاسر سطح اتاق را پوشانده است، و دیگر اجزای اتاق بدون هیچ گونه چیدمان درست و حساب‌شده‌ای در فضا ول شده‌اند. تمام این مسائل باعث شده تا این اتاق نشیمن بی‌حال، مرده، و نامرتب به نظر برسد.

پس از بازسازی فضای نشیمن

به فضای این اتاق وسایل كاربردی و وتزئینی مورد نیاز، مانند قفسه‌های تیره رنگ چوبی و باكس‌های چوبی بدون در، اضافه شده است و از این طریق سرزندگی به وجود آمده است و هم‌چنین با وجود این وسایل این فضا قابل زندگی شده است. دیوارها به رنگ سبز درآمده‌اند و از این طریق یك تعادل بصری میان رنگ‌های آبی و تنالیته‌های خاكی و نیز عمق در فضا ایجاد شده است و در عین حال یك قالیچه به رنگ تیره و یك نیمكت زیبا كه بر روی آن كوسن‌های رنگی جذاب قرار گرفته است به فضا اضافه شده و در نتیجه محدوده فضای گفتگو و نشیمن تعریف شده است. كلاژی از نقشه‌ها، كارت‌های تبریك قدیمی، و پاكت‌های نامه فضا را شخصی و خاص كرده‌اند.

پیش از بازسازی فضای نشیمن

به منظور دست یافتن به فضایی بازتر و وسیع‌تر مبلمان این اتاق به سمت دیوارها رفته‌اند (جایی كه بی‌نظمی‌ها و شلوغی‌ها در آن جمع می‌شود) و در نتیجه گرمای اتاق از بین رفته است. پنجره‌ها در پشت گیاهان و پرده‌ها پنهان شده‌اند و در فضا نقشی ندارند، كه این مسئله باعث شده فضا كوچك‌تر به نظر برسد.

پس از بازسازی فضای نشیمن

به منظور ایجاد حس و حالی شاداب و ایجاد تمركز در فضا، یك كاناپه كلاسیك، یك صندلی دسته‌دار بزرگ، و یك صندلی تاشو در یك چیدمان مثلثی قرار گرفته‌اند و صندوق‌های شش ضلعی در كنار هم قرار گرفته‌اند و نقش میز پذیرایی را بازی می‌كنند. استفاده از یك قالیچه با رنگی خنثی حد و حدود فضا را مشخص كرده است و در عین حال دیوارها رنگ شده‌اند و حس و حالی طبیعی و روشن به فضا اضافه كرده‌اند. میل‌پرده كه طول آن بیش‌تر از طول چارچوب پنجره است باعث شده پرده‌ها به طور كامل از جلوی پنجره كنار بروند تا نور طبیعی بیش‌تری وارد فضا شود و هم‌چنین توجه به فضای بیرون نیز جلب شود.

پیش از بازسازی اتاق نشیمن و ناهارخوری

قرار دادن فضای نشیمن در وسط اتاق باعث شده است این فضا بیش از آن‌كه یك فضای دنج و راحت باشد تبدیل به یك فضای گذر شود كه بیش‌تر می‌توان در آن رفت و آمد كرد تا بتوان در آن نشست و ساعاتی را به گفتگو و معاشرت پرداخت. میز كنار كاناپه اصلا در سر جای خود قرار نگرفته و در عین حال میز عثمانی سیاه‌رنگ و بزرگ بیش‌تر از این‌كه فضا ایجاد كند باعث از بین رفتن فضای وسط اتاق شده است.

پس از بازسازی فضای نشیمن و ناهارخوری

چیدمان اتاق كاملا برعكس شده است و به طور منطقی فضای غذاخوری به آشپزخانه نزدیك‌تر شده است. كاناپه‌ها نزدیك پنجره قرار گرفته‌اند تا منظره بیرون كاملا در محدوده دید باشد و یك مبل راحتی ارغوانی رنگ به فضا گرما اضافه كرده است. میز پذیرایی اكنون درست در مقابل كاناپه‌ها قرار گرفته است و در عین حال میز عثمانی در گوشه اتاق قرار داده شده است تا بتوان از آن استفاده بیش‌تری كرد. اكنون این میز به عنوان میز كناری و فضایی برای قرار دادن گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع:چیدانه و جادوی کلمات

http://jadoykalamat.ir

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

  • خیلی جالب بود شکلکشکلکشکلک

    پاسخ : خواهش می کنم

    ممنونم از لطف همیشگی شما شکلکشکلکشکلک

  • سلام حذف شدی برو مجدد ثبتنام کن

    پاسخ : سلام

    ثبت نام کردم

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد