چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

چگونه زمان تعویض باتری لپ تاپ را بفهمیم

بدون توجه به اینکه چقدر خوب با باتری لپ تاپتان خوب برخورد می کنید درنهایت عمر آن به پایان می رسد. اگر خوش شانس باشید قبل از زمانی که این اتفاق بیافتد لپ تاپ خود را عوض کرده ایدو اگر نباشید باید باتری را عوض کنید.
چگونه زمان تعویض باتری لپ تاپ را بفهمیممجله خبری لحظه نما:بدون توجه به اینکه چقدر خوب با باتری لپ تاپتان خوب برخورد می کنید درنهایت عمر آن به پایان می رسد. اگر خوش شانس باشید قبل از زمانی که این اتفاق بیافتد لپ تاپ خود را عوض کرده ایدو اگر نباشید باید باتری را عوض کنید.


مرگ باتری ممکن است به نظر ناگهانی بیاید اما حتما نباید اینگونه باشد و می توانید خود را برای آن آماده کنید. ویندوز هنگامی که باتری لپ تاپ به پایین ترین سطح ظرفیت خود می رسد به شما هشدار می دهد اما خودتان نیز می توانید از روش های دیگری متوجه شوید.

ویندوز به شما هشدار می دهد
ویندوز دائما شما را در مورد میزان ظرفیت باتری مطلع نمی کند و همانطور که خودتان استفاده می کنید متوجه می شوید که لپ تاپتان دیگر مانند گذشته شارژ نگه نمی دارد.

درنهایت، هنگامی که باتری به مقدار ظرفیت بسیار پایینی برسد ویندوز به شما اطلاع می دهد. شما یک ضربدر قرمز را بر روی علامت باتری در استارت بار خواهید دید و هنگامی که بر روی آن کلیک می کنید، ویندوز شما را مطلع می سازد که شما باید "تغییر باتری تان را مد نظر داشته باشید" ویندوز همچنین می گوید که کامپیوتر شما ممکن است به طور ناگهانی خاموش شود زیرا باتری شما مشکل دارد. به بیان دیگر، باتری نمی تواند به اندازه کافی شارژ نگه دارد که لپ تاپتان را برای مدت طولانی هنگامی که از َشارژ کشیده شده است روشن نگه دارد.

توجه داشته باشید که این هشدار در ویندوز 7 اضافه شده است و در ویندوز های قبل از آن مانند ویستا و  XP آن را نخواهید دید.

lahzehnama.ir

چگونه میزان ظرفیت باتری لپ تاپتان را چک کنید؟
اگر کنجکاو هستید که چقدر از ظرفیت باتری لپ تاپ کاهش یافته است می توانید از یک ابزار شخص ثالث برای مشاهده این موضوع استفاده کنید. نرم افزار  BatteryInfoView از شرکت NirSoft این کار را به خوبی انجام می دهد و میزان ظرفیتی را که این باتری طراحی شده بوده است تا داشته باشد و ظرفیتی که در حال حاضر دارد را نشان می دهد.

به عنوان مثال، همانطور که در عکس مشاهده می کنید باتری مورد نظر برای نگه داشتن 86,580 mWh انرژی طراحی شده است و ظرفیت فعلی آن در شارژ کامل، 61,261 mWh است. به عبارت دیگر، باتری لپ تاپ تنها 70.8 درصد از ظرفیت اولیه اش را هنگام شارژ کامل هنوز دارد.

بعضی از باتری ها ممکن است اطلاعات بیشتری مانند تعداد سیکل های شارژ و دشارژی را که باتری تجربه کرده است نشان دهند.

چگونه زمان تعویض باتری لپ تاپ را بفهمیم

کالیبره کردن باتری

اگر باتری تان نیاز به کالیبره شدن داشته باشد، اطلاعات بالا ممکن است به طور کامل دقیق نباشند. به عنوان مثال ما باتری را مشاهده کردیم که گفته می شد دیگر تقریبا به ظرفیت نهایی خود رسیده و مرده است و ویندوز نیز به ما هشدار داده بود که زمان تعویض باتری رسیده است و باتری تنها 27.7% از کل ظرفیت اولیه خود را داشت.

بعد از اینکه باتری کالیبره شد، ویندوز دیگر درمورد ظرفیت باتری هشدار نمی دهد و مقدار آن نیز به 70.8% افزایش یافت. درواقع کالیبره کردن باتری به سنسورهای لپ تاپ کمک کرد تا میزان واقعی ظرفیت آن را تشخیص دهند. اگر ویندوز می گوید که زمان تعویض باتری رسیده است، اطمینان حاصل کنید که قبل از بررسی میزان ظرفیت اش، آن را کالیبره کنید. اگر این کار را نکنید ممکن است باتری را که هنوز خوب است تعویض کنید و فقط پولتان را هدر دهید.

دلیل کاهش ظرفیت باتری لپ تاپ

ظرفیت باتری های لپ تاپ به چند دلیل کاهش می یابد. گرما، میزان استفاده و قدمت باتری همه این موارد برای باتری مضر هستند. باتری ها تحت هرشرایطی به آرامی می میرند حتی اگر باتری تان را در کمد بگذارید و اصلا به آن دست نزنید باز هم به دلیل افزایش سن به تدریج ظرفیت خود را از دست می دهد. با این حال، اگر هیچگاه از باتری تان استفاده نمی کنید و لپ تاپ تان بیشتر اوقات بر روی میز است و خیلی هم داغ می شود که برای باتری بد است برداشتن باتری مطمئنا می تواند باعث افزایش عمر آن شود.

چگونه زمان تعویض باتری لپ تاپ را بفهمیم

تعویض باتری لپ تاپ

اگر باتری به گونه ای است که خودتان می توانید آن را بردارید به راحتی می توانید با یک باتری دیگر آن را جایگزین کنید. اما اگر لپ تاپتان این امکان را ندارد باید با شرکت تولید کننده  لپ تاپ یا نمایندگی آن تماس بگیرید تا آنها لپ تاپ را باز کنند و باتری را عوض کنند.

اگر فرض کنیم که حالت اول برای شما صدق می کند، می توانید خودتان یک باتری خریداری کنید البته هر باتری ارزان قیمتی را نخرید باتری های قابل اعتماد از شرکت های معروف را خریداری کنید باتری های یدکی که ارزان قیمت هستند معمولا قسمت های مهمی از آنها برای به صرفه تر بودن حذف شده است و آزمایشات لازم روی آنها انجام نشده است و حتی ممکن است خطرناک باشند. یک باتری ارزان و تقلبی که به درستی نیز طراحی نشده است ممکن است حتی آتش بگیرد.

چگونه زمان تعویض باتری لپ تاپ را بفهمیم

نباید بیش از حد نسبت به ظرفیت باتری لپ تاپ حساس باشید به هرحال طراحی شده است تا از آن استفاده شود. اما در کل توجه کنید اگر میزان ظرفیت باتری تان سریع تر از آنکه فکر می کردید درحال کاهش است شاید بهتر باشد بیشتر از باتری مراقبت کنید. شاید باتری در مقابل حرارت بیش از حد است به خصوص اگر هنگام بازی باتری لپ تاپ داخل آن است.

منبع: مجله خبری لحظه نما

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد