پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

چرا وقتی استرس داریم پرخوری می‌کنیم

 حسین ابراهیمی مقدم، روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،در رابطه با ارتباط استرس و پرخوری گفت: به وجود آمدن حالت‌های هیجانی مثل استرس در بین افراد مختلف تاثیرات متفاوتی دارد.

وی اظهار داشت: بعضی از افراد مطرح می‌کنند که انگار راه گلویشان بسته شده و حتی اگر لقمه‌ای را بخورند، آن را به سختی می‌بلعند و آن لقمه مانند یک تکه سنگ داخل معده‌شان می‌افتد ولی خیلی از افراد دیگر مطرح می‌کنند که با حالت‌های هیجانی اشتها‌ی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

این روانشناس تصریح کرد: در یک بررسی مشخص شد زمانی که ما به سه دسته از افراد سه فیلم متفاوت را نمایش بدهیم (ولی یک فیلم هیجان انگیز، دومی فیلم داستانی، سومی فیلم کسل کننده از ماجرای مسافرت یک فرد) و روی میز برای آن‌ها تنقلات و خوردنی‌های متفاوتی وجود داشته باشد، افراد که فیلم هیجانی را نگاه کرده‌اند، به میزان بیشتری از تنقلات استفاده کردند.

وی در ادامه بیان کرد: این افراد عمدتا به عنوان آدم‌های چاق تر محسوب می‌شوند و کسانی هستند که قدرت مدیریت و کنترل روی خوردن خودشان را ندارند. به همین خاطر به نظر در موقعیت‌های مختلفی مثل عصبانیت و استرس با افزایش پرخوری افزایش وزن هم پیدا می‌کنند.

ابراهیمی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: از دیدگاه تکاملی اشاره به این مطلب حائز اهمیت است که افراد در هنگام استرس می‌بایست برای مقابله و یا مبارزه یا فرار از موقعیت‌ استرس زا انرژی داشته باشند، بنابراین به طول طبیعی با افزایش میزان خوردن سعی در کسب انرژی بیشتری خواهند داشت، هرچند که خوردن بیشتر باعث حفظ خون به اندام‌های گوارشی مثل روده و معده برود و از اندام‌هایی مثل دست و پا که برای جنگ و گریز هستند، یا مغز که برای تفکر و حل مسئله است، منحرف بشود، به همین خاطر شاید این قضیه منجر به بوجود آمدن اختلال‌هایی در واکنش‌های سریع این افراد بشود.
منبع: سایت در نیوز
باز نشر : سایت تفریحی جادوی کلمات

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد