چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

چگونه پوستی جوان داشته باشید

بدون شک داشتن صورتی زیبا برای مردان و زنان بسیار مهم و امری طبیعی است به طوری که چهره زیبا و دلخواه شخص در بالا بردن اعتماد به نفس و بهبود روابط اجتماعی او بسیار تأثیر گذار بود و این امر غیرقابل انکار است

با مطلب زیر خواهید فهمید که چگونه پوستی صاف و شفاف داشته باشید

چگونه صورت خود را جوان سازی کنیم و آنالیز صورت چیست؟

لحظه نما:بدون شک داشتن صورتی زیبا برای مردان و زنان بسیار مهم و امری طبیعی است به طوری که چهره زیبا و دلخواه شخص در بالا بردن اعتماد به نفس و بهبود روابط اجتماعی او بسیار تأثیر گذار بود و این امر غیرقابل انکار است. امروزه با استفاده از روش های جدید در علم زیبایی و با آگاهی کامل از روش های جدید تصحیح عیوب و مشکلات یک صورت به راحتی می توانیم این عیوب را اصلاح و صورت یک فرد را به طور طبیعی به یک چهره زیبا و جذاب تبدیل کنیم و اغراق نیست اگر بگوییم با یک تشخیص صحیح و علمی و یک عملکرد ساده می توانیم به این هدف مهم برسیم. دکتر داوود مقاومی در مقاله زیر قصد دارد به شما در شناخت صحیح اصول زیبایی یک «صورت زیبا» کمک کند.

آنالیز صورت چگونه است؟

براي آناليز دقيق يك صورت ابتدا پزشك باتجربه بايد آناتومي صحيح صورت را بشناسد تا درك درستي از عيوب و مشكلات چهره مراجعه كننده اش داشته باشد. آناتومي اجزاي صورت شامل 4 قسمت است:

1-پوست 2- چربي زيرجلد 3- عضلات 4- استخوانها و غضروفها
روشهاي علمي و كارآمد براي ترميم و زيباسازي صورت شامل چهار R است:

شل كردن (Relax)
پر كردن (Refill)
كشيدن (Redrape)
ترميم (Re surface)
حال با توجه به شكل صورت شخص و تشخيص و تاييد پزشك براي زيباسازي و جوانسازي صورت وي از اين 4 كار يا «يك كار به تنهايي» يا «تركيبي از چندكار» انجام مي شود.

عموما علت اصلي پيري صورت و افتادگي پوست آن ازدست رفتن و تحليل بافت هاي زير پوست است، يعني عامل اصلي در شل شدن و پيري پوست عمدتا خود پوست نيست. پس چنانچه دچار خط خنده، خط سن (خط پايين لبها)، فرورفتگي و كوچكي گونه ها، فرورفتگي شقيقه ها يا چانه شده ايد بايد بدانيد كه علت ايجاد اين خطوط و چروك در صورت شما تحليل بافت زيرپوست است پس به سادگي نتيجه مي گيريد. راه درمان اين مشكلات در صورت پركردن (filling) بافت زيرجلد صورت، با برگرداندن حجم از دست رفته اين بافتها به صورت شخص، عيوب و خطوط صورت را پر مي كنيد و باعث شكل گيري مجدد صورت به طور مطلوب و زيبا مي شويد و درنهايت ميتوانيد مشكلات ساده پوستي او را حل كنيد.

پاسخ به سه سؤال شایع

آیا جای جوش های صورت (pitting scar Acne) را می توان از بین برد؟

بله. این مشکل کاملا قابل حل است. اگر از درمان های مکرر ناامید شده اید، کاملا در اشتباه هستید زیرا امروزه ثابت شده موثرترین روش برای از بین بردن این فرورفتگی های روی صورت (جوشگاه ها) تک درمانی نیست بلکه درمان ترکیبی است که شامل ساب سیژن، درم ابریژن، microneedling (میکرونیدلینگ)، استفاده از پرکننده ها و ... است.

البته باز هم تاکید می کنم برای اینکه به نتیجه درمانی مطلوب و موثر برسید و پوست تان صاف شود، مشاوره با یک پزشک با تجربه که روی این مقوله کار فراوان انجام داده را به شما توصیه می کنم، زیرا پزشک شماست که با توجه به «درجه فرورفتگی ها» درمان ارجح را برای شما انتخاب می کند.

آیا لک های قهوه ای پوستی قابل درمان است؟

بله، به شرط اینکه پزشک در ابتدا علت ایجاد این لک ها را تشخیص دهد زیرا علل مختلفی برای ایجاد این لک ها وجود دارد، از جمله علل هورمونی مثل لک های بارداری (ملاسما)، بیماری تخمدان پلی کیتسیک (PCOD)، در معرض نور آفتاب زیاد قرار گرفتن، سولاریوم و... بعد از تشخیص علت می توان این لک های تیره را درمان کرده و از بین برد. در نهایت با توجه به علت ایجاد کننده می توان این لک ها را از بین برد و درمان کرد.

آیا آکنه (جوش های چرکی) قابل درمان است؟

پاسخ مثبت استاگر از روش های متعدد و متفاوت درمان آکنه خسته شده اید، بدانید که شاید راه را اشتباه رفته اید. برای درمان آکنه ابتدا باید علت اصلی ایجاد آن در افراد را تشخیص دهیم و بعد از آن نوع آکنه های او را تشخیص دهیم تا بتوانیم آنها را به درستی درمان کنیم. توصیه ما به شما این است که شروع درمان را به تعویق نیندازید و هرگز جوش های چرکی خود را نکنید، چون جای آنها روی صورت تان به صورت یک فرورفتگی و یک لک پوستی قهوه ای می ماند.

نکات طلایی:

توجه کنید برای رفع عیوب صورت هر شخصی و زیباسازی او یک طرح درمانی خاص و منحصر، مختص آن شخص خاص باید انتخاب شود (نه یک طرح یکسان برای همه افراد)

پزشک حتما باید اصول علمی زیباسازی چهره و آناتومی آن و زاویه های صورت و فاصله و تناسب اجزای صورت را بشناسد.

برای اصلاح عیوب و زیباسازی صورت مثل پر کردن خط خنده یا خط سن یا حجم دادن به لب ها یا گونه و ... بهتر است در ابتدا از حجم بسیار کم پرکننده استفاده شود تا صورت شخص حالت طبیعی و نرمال خود را حفظ کند نه اینکه یک صورت مصنوعی و چهره ای ماسکه برای بیمار درست شود زیرا همیشه یک صورت طبیعی زیباتر و جذاب تر از صورت مصنوعی است. برای جوان سازی موثر و زیبا کردن موفق و مطلوب یک چهره، پزشک باید توجه فراوان، به مسائل زیر را داشته باشد:

1-جنسیت فرد

2-شغل و موقعیت اجتماعی اش

3-شئونات فرهنگی، خانوادگی و اجتماعی شخص

4-واقع گرایانه کردن توقعات فرد متقاضی

توصیه:

هرگز نمی توانید با استفاده از کرم های گران قیمت، افتادگی و شلی پوست خود را درمان اساسی کنید. فقط وقت خود را برای درمان صحیح و نتیجه بخش به تعویق می اندازید.

در استفاده از 2 نوع پرکننده متداول

1-ژل های هیالورونیک اسیدی قابل جذب

2-تزریق چربی بسیار دقت کرده و حتما در انتخاب یکی از آن ها با یک پزشک با تجربه مشورت کنید تا دچار پشیمانی نشوید.

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد